Välkommen...

...till min bak och pysselsida!

Jag hoppas att du ska tycka om bloggen och
kanske bli inspirerad själv till dessa delikata pyssel!






söndag 2 november 2014

Min äldsta sons MoDo tårta (mars 2013)

* Köpta ljusa tårtbottnar
* Fyllning 1: Kolakräm (köpt karamelliserad mjölk - är som färdig kolasås på burk)
* Fyllning 2: Jordgubbsmousse (paket)
* Spacklad med: Grädde
* Dekorerad med: köpta godissockerbitar, röd godisstång, pyntgelé, hockeyspelare från sonens bordshockey, svartfärgad grädde + egengjord skylt med MoDo loggan på.

Sonen ville ha en ishockeyplan med sitt favoritlag MoDo.
Tårtan var ju inte så stor så det rymdes bara två spelare.
Innan tårtan serverades satte jag i två tomtebloss vid den röda godisstången, (=ingången till hockeyrinken), så det såg ut som det brukar kunna göra inför en match när spelarna åker in på planen.

Runt kanten skrev jag: "The heart of hockey"

Sonen blev nöjd! :-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar