Välkommen...

...till min bak och pysselsida!

Jag hoppas att du ska tycka om bloggen och
kanske bli inspirerad själv till dessa delikata pyssel!






lördag 30 oktober 2010

Min paket tårta (oktober 2010)

Jag gjorde som vanligt en egen tårta till mitt kalas med släkten några dagar efter min födelsedag. Jag ville ha en färgglad och lite överraskande tårta denna gång.

Så då gjorde jag den här:








* Chokladbotten
* Mandarinmousse
* Mango-och passionsmousse (paketpulver blandat med mjölk)
* Täckt med vaniljkrämsgrädde (hälften vaniljkräm, (pulver vispat med mjölk), och hälften vispad grädde)
* Dekorerad med rosenmönstrad marsipankant, paket med godisar inslagna i marsipan och sockermassa, mönster av nougatmousse, lila sockerblommor i en liten klick jordgubbsmousse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar