Välkommen...

...till min bak och pysselsida!

Jag hoppas att du ska tycka om bloggen och
kanske bli inspirerad själv till dessa delikata pyssel!






söndag 18 april 2010

Hannahs sagoslotts kort (4 år)

Till en riktig liten prinsessa serverar man inte bara en tårta med prinsessa på utan  ger även ett sådant här fint sagoslotts kort med både prinsessa och prins. Min dotter blev såå glad för kortet.

"Vad fint! Tack mamma!" var hennes kommentar, följt av en stor kram.

Det värmde en moders hjärta :)



Hela kortet uppvikt


Ena sidan av kortet med prinsen



Andra sidan av kortet med prinsessan



Dubbelt kort som kan vikas upp och även stå upp.

Alla delarna av kortet är gjorda efter mallar, ritningar som jag har i en kortbok, utklippta i färgat papper och guldpapper, fastsatta antingen med limstift, (de små detaljerna), eller med dubbelhäftande tejp.

En hel kväll tog det mig att göra detta, det var så många små detaljer på den.
Men jag blev nöjd med resultatet.

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera