Välkommen...

...till min bak och pysselsida!

Jag hoppas att du ska tycka om bloggen och
kanske bli inspirerad själv till dessa delikata pyssel!






lördag 17 april 2010

Min 1:a tårtbeställning - Doptårtor

Nu har jag äntligen fått min första beställning på tårtor. tre stycken dessutom.
Det skulle vara långpannetårtor till ett dop, så jag fick prova ett nytt tårtbottenrecept för att det skulle räcka till en långpanna.


* Ljusa sockerkaksbottnar 3-delade
* Fyllning 1: Bananmousse
* Fyllning 2: Hallonmousse
* Spacklad med vit marängsmörkräm
* Täckt med ofärgad marsipan
* Dekorerad med hjärta, banderoll, och fjärilar i marsipan



Doptårta 1: huvudtårtan

Doptårta 2

Doptårta 3

Hjärtat med banderollen


Fjärilarna och pärlorna runt kanten på huvudtårtan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar