Välkommen...

...till min bak och pysselsida!

Jag hoppas att du ska tycka om bloggen och
kanske bli inspirerad själv till dessa delikata pyssel!






lördag 17 april 2010

Födelsedagskort med fotbollsgolf

Jag och min man har en kompis som gillar att spela fotbollsgolf. Han är riktigt duktig på det också :) Vi brukar spela med honom när vi är i Ödeshög, (Östergötland) på somrarna. (Min mans föräldrar bor där).

Behöver jag säga vem som vinner....varje gång? ;)
Han blev väldigt glad för kortet.



Dubbelt kort

* Blå kartong
* Grön wellpapp fastsatt på som gräsmatta
* Brunt fleecetyg som kullen i mitten, med en grop klippt ur den
* Det stora "målet" med klockan är vitt papper fastklistrat på kortet
   Klockan ritad och utklippt ur svart kartong, limmat fast sen
* Lilla målet är gjord av dubbelhäftande tejp först som klistrats på kortet, på det satte jag fast vita trådar som utgör nätet
Sedan lite plastfolie över det klistriga på tejpen, så man inte fastnar i det.
Som vita stolpar har jag sedan vanligt vitt papper fastsatt med dubbelhäftande tejp
* Grästuvorna utklippta av grönt papper
* Fotbollarna är färdiga stickers som jag satt fast på hårdare kartong och satt fast på kortet med dubelhäftande tejp, förutom bollen på den bruna kullen, den är fastsatt med häftkudde för att komma upp lite från ytan.
* Peel-off stickers "Grattis" långst upp på kortet




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar