Välkommen...

...till min bak och pysselsida!

Jag hoppas att du ska tycka om bloggen och
kanske bli inspirerad själv till dessa delikata pyssel!






lördag 24 april 2010

Glasstårte slott

Jag gjorde detta glasstårte slott till min dotters 4-års kalas med sina förskolekompisar. De tyckte det var en fin tårta, och god! :) Glass brukar ju ofta gå hem hos barn.






Enkelt och snabbt att göra denna tårta.

Jag använde 3 st ½ liters glasspaket, man kan använda flera om man vill ha en större glasstårta.

Den bakre väggen är ett helt glasspaket.
Främre väggen är ett glasspaket delad på hälften, på längden. Sidorna är den andra hälften delat i två bitar.
Tornen är ett paket glass delat i 4 lika stora bitar och ställda upp. Glassstrutar dekorerade med kristyr och strössel blir själva torn-topparna.
Sedan är dörren ett 4-kantigt kex dekorerat med kristyr och strösssel, med chokladfingrar bredvid.
Slutligen är det dekorerat på glassen med geléhallon.

Skär upp glassen och sätt ihop alla bitarna precis innan den ska serveras. Sedan är det bara att äta och njuta. Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar