Välkommen...

...till min bak och pysselsida!

Jag hoppas att du ska tycka om bloggen och
kanske bli inspirerad själv till dessa delikata pyssel!






lördag 17 april 2010

Bananmousse

En variant av den banankräm jag gjort tidigare, fast mer i mousseform. Banankrämen blev lite för lös så den fick jag stabilisera med gelatin, denna mousse blev fast och bra i sig själv. Den kommer jag definitivt att använda flera gånger. Den blev god också.
Använde den till mina första beställningstårtor, doptårtorna.


* 3 st bananer
* 3 st äggulor
* 3 dl vispgrädde
* ½ dl strösocker

Mosa bananerna noga. Vispa äggulorna tillsammans med sockret. Blanda ihop äggsmeten med bananmoset.
Vispa grädden hårt och blanda ner den i moset.
Låt stå i kylskåp ett litet tag innan användning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar