Välkommen...

...till min bak och pysselsida!

Jag hoppas att du ska tycka om bloggen och
kanske bli inspirerad själv till dessa delikata pyssel!






torsdag 10 juni 2010

Tårtbeställning nr 2 - Marielles studenttårta (juni 2010)

Jag fick en fråga från min svägerska om jag ville göra studenttårtan till min brorsdotter när hon tog studenten den 10 juni 2010. Självklart ville jag det. Så här blev den, min allra första studenttårta.

Den blev både fin och god, tyckte de som åt den och min brorsdotter blev glad för den. Så roligt! :)















 * Ljus tårtbotten (långpannetårta 3-delad)
* Fyllning 1: Bananmousse
* Fyllning 2: Vaniljkräm och skivade färska jordgubbar
* Spacklad med vit chokladsmörkräm
* Täckt med grön marsipan (köpt)
* Dekorerad med färgad hemmagjord sugerpaste (sockermassa)





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar