Välkommen...

...till min bak och pysselsida!

Jag hoppas att du ska tycka om bloggen och
kanske bli inspirerad själv till dessa delikata pyssel!






söndag 26 oktober 2014

Blåbärsprinsesstårta till Far (nov 2013)

Jag älskar verkligen blåbärstårtor och tog därför chansen att få göra en sådan till Fars Dag i november 2013.

* Köpt ljus tårtbotten
* Fyllning 1: Blåbärssylt (köpt) + vaniljkräm (enligt paketets anvisningar)
* Fyllning 2: Blåbärssylt + vispad grädde
* Spacklad med: Grädde
* Täckt med: Ofärgad marsipan
* Dekorerad med: Kristyr som jag spritsat blommor med, sedan använd liten pensel och penslat ut linjerna så att det blev detta mönster på blommorna och bladen.

Tänk på att kristyren inte får vara för hård, då blir det svårt att pensla ut den. Jag gjorde egen kristyr och den blev tyvärr lite för hård. 
Men ändå rätt nöjd över resultatet då detta var första gången jag provade denna teknik.

Det går att hitta på Youtube hur man gör detta. Ska se om jag kan hitta någon länk att lägga ut här senare.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar