Välkommen...

...till min bak och pysselsida!

Jag hoppas att du ska tycka om bloggen och
kanske bli inspirerad själv till dessa delikata pyssel!






lördag 18 september 2010

Valtårtor Kristdemokraterna 2010

Min pappa är engagerad i Kristdemokraterna och bad mig inför valet att göra två stora valtårtor med bild på dels partiledaren Göran Hägglund och dels första namnet på riksdagslistan,Liza-Maria Norlin, (som dessutom skulle komma till Härnösand dagen innan valet).

Så klart jag ställde upp. Så här blev de:








* Chokladbotten (långpanna)
* Jordgubbsmousse med yoghurt (paketpulver blandat med mjölk)
* Vit chokladmousse
* Spacklad med vit marängsmörkräm
* Täckt med sockermassa (hemgjord och färgad i tillverkningen)
* Dekorerad med bild på Göran Hägglund + KD logga (ätbara tårtbilder beställd från Catus AB)
* Dekorerad med blommor och blad i sockermassa och marsipan








* Ljus botten (långpanna)
* Blåbärsmousse
* Vaniljkrämsgrädde
* Spacklad med vit marängsmörkräm
* Täckt med sockermassa (från Hallberga Trading)
* Dekorerad med bild på Liza-Maria Norlin + KD logga (ätbara tårtbilder beställd från Catus AB)
* Dekorerad med blommor och blad i sockermassa och marsipan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar