Välkommen...

...till min bak och pysselsida!

Jag hoppas att du ska tycka om bloggen och
kanske bli inspirerad själv till dessa delikata pyssel!






torsdag 25 mars 2010

10-års kort till en kompis dotter

Detta kort är det första jag gjort på beställning och sålt. En kompis frågade om jag kunde göra ett kort till hennes dotter som fyllde 10 år. Hon tycker om katter.
Så...ett kattkort blev det...dottern hade blivit väldigt glad, tyckte kortet blev så fint!

Ett mycket lyckat första beställningskort med andra ord :)







Dubbelvikt kort med utvikningsbar katt (efter en mall i en bok)

* Rosa kartong till själva kortet
* Till katten användes: svart, vit, rosa, gul och röd kartong som jag klippte ut enligt mallen i boken
* I de gula ögonen ritade jag svarta pupiller, med en reflex i med silverpenna
* Blommorna är av svart kartong, (utstansade med en figurstans), och fastklistrade med häftkuddar på utsidan och självhäftande tejp på insidan)
* Siffrorna och bokstäverna på framsidan är gjorda i guldpapper fastklistrat på svart kartong, sedan fastsatt på kortet med dubelhäftande tejp
* En peel-off stickers "Grattis" på framsidan och kortet är klart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar