Välkommen...

...till min bak och pysselsida!

Jag hoppas att du ska tycka om bloggen och
kanske bli inspirerad själv till dessa delikata pyssel!






torsdag 11 mars 2010

Legobakelse till min man (mars 2010)

Den här bakelsen gjorde jag på skoj till min man när han fyllde år nu i mars 2010. Han har en viss fascination för lego, som han även delar med sin dotter Hannah, snart 4 år :)

Jag kom på denna idé då efter att ha sett en tårta i detta format, gjorde istället en liten bakelse som han fick.

Han tyckte den var jätte häftig och att idén var kul.




* Ljus tårtbotten (köpta), 2-delade, gjorda till 3 st bakelser
* Chokladmousse gjord på Marianne choklad
* Spacklad med grädde
* Täckt med färgad marsipan (röd och grön med smak av jordgubb och päron, finns i mataffär)
* Dekorerad med små "pluttar" av samma marsipan så det ser ut som lego klossar (fastsatta med lite äggvita - det fungerar lite som klister)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar