Välkommen...

...till min bak och pysselsida!

Jag hoppas att du ska tycka om bloggen och
kanske bli inspirerad själv till dessa delikata pyssel!






söndag 7 mars 2010

Micaelhs Schwartzwaldtårta (mars 2010)

Som vanligt, en schwartzwaldtårta till min älskade man :)  Vad gör man inte för honom? :) Men jag får i alla fall lov att variera den från gång till gång, det är kul!! 

Den blev god, men mannen önskade en ännu tjockare marängbotten nästa år, då känner man nog smaken av den ännu mer.

Men att det var toblerone i marängen det kände man inget av på grund av allt det andra som var på och i den.

Att det smakade Mariannechoklad av moussen framgick däremot ganska tydligt, det var gott!!




Marängbotten  med kakao och tobleronechoklad (hemgjord)
* Fyllning: Chokladmousse gjord på Mariannechoklad (mintsmak)
* Spacklad med grädde
* Dekorerad med chokladpinnar runt kanten och blommor och blad av chokladpasta med kristyr i mitten


Här nedan ser du hur jag gjorde tårtan:


Först läggs chokladmarängbotten på fatet



Sedan brer du över chokladmoussen på marängbotten


Lägg på en vanlig ljus tårtbotten över det
Spackla med grädde och dekorera

Så här ser tårtan ut i genomskärning





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar