Välkommen...

...till min bak och pysselsida!

Jag hoppas att du ska tycka om bloggen och
kanske bli inspirerad själv till dessa delikata pyssel!






torsdag 28 januari 2010

Julkort nr.3 (Dec 2008)

Detta kort gjorde jag till mina föräldrar



Gjorde detta efter en förskriven mall

* Rött bakgrundspapper (ganska hård kartong)
* Gult lite tunnare papper på det (lite mindre än det röda så det blir en kant) - klistra fast det på den röda kartongen
* Klipp till två remsor av två andra färger (här orange och röd) i olika storlekar
* Klistra dem på varandra och på kortet
* Rita & klipp ut 2 stjärnor i olika storlekar och i olika färger - klistra dem på varandra
* Sätt fast dem på kortet med t.ex. en förhöjningskudde med klister på varje sida (finns i hobbybutiker eller bok- och pappershandel)
  
Du får ett lyft i det du dekorerar kortet med vid användning av dessa kuddar, istället för att de klistras direkt på papperet - det ser 3 dimensionellt ut

* Skriv med guldpenna en julhälsning på stjärnan (eller använd färdiga stickers som jag gjort här "Merry Christmas" + stjärnorna)
* Trä fina pärlor på ett snöre eller en tråd - limma fast pärlorna på kortet lite bakom stjärnan (här använde jag vanligt hobbylim)
  
Snöret eller tråden kan också limmas fast lite om du märker att det behövs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar