Välkommen...

...till min bak och pysselsida!

Jag hoppas att du ska tycka om bloggen och
kanske bli inspirerad själv till dessa delikata pyssel!






söndag 31 januari 2010

Mitt första pepparkakshus (Julen 2009)

Har aldrig gjort et pepparkakshus tidigare, men fick för mig att jag skulle prova på det. Jag hade inga färdiga mallar, utan skar ut delarna efter ett rektangulärt lock jag hade hemma. Det blev väl sådär kan jag erkänna ;)

Huset blev lite snett och vint, ena kortsidan rasade in när jag skulle dekorera huset med godis.

Det såg då först ut som ett pepparkaksgarage! Hm...:)

Men jag kom på att sätta en stjärna vid taket då blev det mer som en pepparkakskrubba, (hade inga figurer att ställa dit, kanske får göra det en annan gång om sådant här händer igen ;)

Hyfsat första försök om jag får säga det själv, jag fick till det till slut. Det var faktiskt enklare än jag trodde, speciellt att sätta ihop alla delar med smält socker. Bara man inte bränner sig, det gjorde jag....AJ!



Framsidan på min pepparkakskrubba

-------------------------------------------------------------------------------------



Ena sidan av huset

-------------------------------------------------------------------------------------




Baksidan av huset

---------------------------------------------------------------------------------------




Andra sidan av huset

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar