Välkommen...

...till min bak och pysselsida!

Jag hoppas att du ska tycka om bloggen och
kanske bli inspirerad själv till dessa delikata pyssel!






onsdag 27 januari 2010

Min Björkstubbe till arbetskompisar (Okt 2009)

När jag fyllde år ville jag även bjuda mina arbetskompisar på tårta, jag tycker de är värda det :) Denna tårta var inspirerad av höstens alla vackra färger och det faktum att jag faktiskt fyller på hösten. Ville göra en riktig hösttårta. Det blev denna bjärkstubbe.

Mycket god och arbetskompisarna blev mäkta imponerade. Roligt, eftersom jag planerade och dekorerade denna tårta med själ och hjärta. Den räckte till många, blev över ändå, mäktig men ändå inte svår att äta. Perfekt, med andra ord :)

















* Chokladtårtbotten (hembakad, 3-delad, rektangulär)
* Fyllning 1: chokladmousse (gjord på dajm), med mosad banan i
* Fyllning 2: mandarinmousse
* Spacklad med vit marängsmörkräm
* Täckt med ofärgad marsipan
* Dekorerad med smält mörk choklad (fläckarna på björkstammen), 1 korg av chokladpasta med 4 kantareller i av färgad marsipan, 2 kottar av chokladpasta + löv av färgad marsipan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar