Välkommen...

...till min bak och pysselsida!

Jag hoppas att du ska tycka om bloggen och
kanske bli inspirerad själv till dessa delikata pyssel!






lördag 30 januari 2010

Mors Dags kort till min svärmor (Maj 2009)



Dubbelvikt kort

* Orange kartong med vit insida (finns en del kartong som är dubbelfärgade)
* Grönmönstrat tunnare papper klippt i mindre storlek - klistrat fast på kortet
* Dekorera innerkanten med ett fint band som du klistrar fast antingen med dubbelhäftande tejp eller lim - om du inte har en självhäftande bård
* Sätt fast fina blommor i olika nyanser som passar till kortet, (här använde jag blommor i skumplast)





Insidan av kortet

* Rita och klipp ut en vimpel av orange kartong - vik det på mitten och längst ur i ändarna, och klistra fast det (det ska vikas ihop när du stänger kortet)
* Klipp ut en orange rektangel - vik den på mitten och klistra fast den i skarven på kortet så den sitter helt fast
* Vik på samma sätt som vimpeln - (fast med ändarna innåt) - ett grönmönstrat papper och sätt fast det på den oranga pappersbiten
* Klistra fast ett fint rött hjärta mitt på det grönmönstrade papperet
* Klistra sedan fast några blommor av skumplast, (eller annat material), ovanför
  
(Se till att ingen blomma kommer i vägen för skarven så att koret kan stängas utan problem)

* Dekorera till sist med peel-off stickers i guld

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar