Välkommen...

...till min bak och pysselsida!

Jag hoppas att du ska tycka om bloggen och
kanske bli inspirerad själv till dessa delikata pyssel!






fredag 5 februari 2010

Födelsedagskort till min bästa vän (Sept 2009)



Enkelt kort

* Klipp ut ett avlångt kort i beige kartong
* Klipp sen ut 3 gulvita papper i mindre rektanglar med mönstersax - fäst dem på kortet med förhöjningskuddar
* Sätt fast blommor i olika färger på de gulvita rektanglarna - antingen i papper, annat material eller i skumplast som jag använt här
   (Jag hade köpt färdiga blommor i skumplast - annars kan man rita och klippa ut egna)
* Dekorera kanterna på kortet med självhäftande bårder i brunmönstrat tyg, eller limma fast det (om det inte är självhäftande)
* På baksidan av kortet limmade jag fast tunn, platt magnet - 2 st - så man kan sätta upp kortet på kylskåpet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar