Välkommen...

...till min bak och pysselsida!

Jag hoppas att du ska tycka om bloggen och
kanske bli inspirerad själv till dessa delikata pyssel!






fredag 5 februari 2010

Fars Dags kort till min man 2009



Dubbelt kort

* Ljus wellpapp
* Skär ut ett fönster i mitten på wellpappskortet
* Ljusgrönt tunnare papper - dubbelvikt - att ha innuti kortet, kanten klipps med mönstersax, den ska vara något bredare än wellpappen så att kanten syns
* Jag har gjort mönster i det gröna kortet med ett verktyg där man stoppar in papperet och vrider igenom det genom en press - ut kommer ett papper med mönster
(Jag har 6 st olika sådana verktyg med olika mönster)

* Lägg in det gröna kortet i wellpappskortet - gör hål längs med hela innerkanten genom båda korten med en håltång
* "Sy" sick-sack mönster med en grön tråd genom hålen i kortet (båda papperen i varandra)
* Dekorera innuti fönstret på kortet med glitterfärg på de mönsterhjärtan som gjordes i pressen tidigare
   (Alt. rita egna hjärtan med glitterpennor i fina färger)
* Sätt fast 2 peel-off stickers ovanför och nedanför fönstret
* Skriv din hälsning innuti det gröna kortet sedan

Genom att ha en inlaga ev ett annat papper i annan färg på dina kort, ser kortet riktigt proffsigt ut, fast det inte är så svårt alls att göra själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar