Välkommen...

...till min bak och pysselsida!

Jag hoppas att du ska tycka om bloggen och
kanske bli inspirerad själv till dessa delikata pyssel!






lördag 6 februari 2010

Fotbolls kort till min son på 12 års dagen (mars 2009)

Detta år märktes det definitivt att sonen gillar fotboll. Först detta fotbollskort på morgonen, sedan fotbollstårta på kalaset.

Kan det bli för mycket fotboll? Inte enligt min son, som var helnöjd! :)



Dubbelvikt kort

* Ljusgrön kartong
* Ljusblått papper i mindre storlek klistras på som himmel
* Till fotbollsmålet har jag amvänt silvertråd som jag satt fast i ett nätmönster med dubbelhäftande tejp
* De vita målstolparna är också dubbelhäftande tejp, med skyddspapperet på ovansidan av tejpen kvar så det blir vita stolpar
* Klipp ut mörkgröna grästuvor och klistra fast vid stolparna och längst nere på kortet
* Sätt fast en fotbolls stickers, (som du först klistrat på en hårdare kartongbit), med förhöjningskudde mitt framför målet
* Dekorera sedan till sist med peel-off stickers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar