Välkommen...

...till min bak och pysselsida!

Jag hoppas att du ska tycka om bloggen och
kanske bli inspirerad själv till dessa delikata pyssel!






fredag 5 februari 2010

Fina pepparkakor

Jag är inte så ambitiös att jag gör egen pepparkaksdeg när jag bakar pepparkakor utan jag köper min. Men jag blir nöjd varje år, tycker den är lika bra att baka med.

Hittade en bra deg från Lidl förra året (2009). Den var inte lika stark som annan deg jag provat, från Coop och andra affärer, och lite lättare att kavla ut kändes det som.

Dessa kakor gjorde jag till familjen och en vän. Jag använde riktigt stora formar som jag har köpt på mig sedan tidigare.

Dekorationerna är av kristyr. Jag hittade 4 små tuber med kristyr i en förpackning på Coop en dag med rött, grönt, gult och vitt. De räckte till dessa kakor och lite till.



----------------------------------------------------------------------------------------

Pepparkaksgrisen nedan gjorde jag till min man och min dotter, de fick varsin.



----------------------------------------------------------------------------------------

Min som fick denna pepparkaksgubbe, han fick välja själv och ville ha den med mest kristyr på :)




----------------------------------------------------------------------------------------

Detta pepparkakshjärta fick mina föräldrar. Jag ville att de skulle veta hur mycket jag älskar dem och hur mycket de betyder för mig! :)




----------------------------------------------------------------------------------------

Till sist gjorde jag denna stjärna till min bästa vän. Hon är en kämpe och har varit en inspiration för mig många gånger. En riktig stjärna med andra ord :)

Hon förtjänar vekligen denna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar