Välkommen...

...till min bak och pysselsida!

Jag hoppas att du ska tycka om bloggen och
kanske bli inspirerad själv till dessa delikata pyssel!






söndag 14 februari 2010

Min mans Alla Hjärtans Dag kort (febr 2010)

Filt tycker jag är ett mysigt material att använda. Och numer går det bra att ha rosa och rött tillsammans, det blir riktigt fint. Det gick inte alls för sig när jag var liten :) Tänk så smaken och modet förändras.....:)




Enkelt kort

* Vit kartong
* Svart tunnare papper klippt med mönstersax
* Klipp ut ett hjärta i röd filt
* Klipp ut ett mindre hjärta i rosa filt
   Limma fast dem på varandra och sedan på kortet
* Dekorera med självhäftande hjärta i mitten på det rosa hjärtat (här fick jag använda lim på det självhäftande hjärtat, det fastnade inte så bra på filttyget - men med lim gick det bra)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar