Välkommen...

...till min bak och pysselsida!

Jag hoppas att du ska tycka om bloggen och
kanske bli inspirerad själv till dessa delikata pyssel!






fredag 5 februari 2010

Födelsedagskort till min mammas 70 års dag (Jan 2009)





Dubbelvikt kort

* Mörkblå kartong
* Påklistrad remsa av randigt papper i blå/grön/gula nyanser
* Rita och klipp ut 2 hjärtan i vit kartong - gör hål längs med hela kanten på båda hjärtarna med håltång för fint mönster - klistra dem ovanpå remsan
* Rita ut 2 bladrankor i grönt papper, på fri hand eller efter mall
   Vik uddarna på bladen lite på mitten - så de höjer sig lite
* Rita och klipp ut 5-uddiga blommor i olika storlekar - så det blir 2 blommor med 3 lager blad - i olika färger
* Vik varje udd - på varje blomma - lite på mitten för att blomman ska höja sig lite
   Klistra ihop dem på varandra med uddarna vridna åt lite olika håll, som på bilden - sätt fast dem sedan på bladrankan
* På de ljusgröna papperen som sitter på kortets ytterkant har jag präglat min mammas namn och datumet för hennes födelsedag med mina präglingsverktyg








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar