Välkommen...

...till min bak och pysselsida!

Jag hoppas att du ska tycka om bloggen och
kanske bli inspirerad själv till dessa delikata pyssel!






torsdag 11 februari 2010

Sockerfri chokladmousse

Denna chokladmousse kan man göra på två sätt:

alt 1:
* sockerfri choklad
* grädde

Bryt chokladen i bitar och smält den med grädde i en kastrull.
Ta den mängd du behöver och smaka av att det smakar lagom mycket choklad,
(jag har inte gått efter några mått när jag gjort den utan provat mig fram lite, eftersom jag gjort till bara en person)

Låt den kallna riktigt, gärna i kylskåp ett tag. Den kan stå över natten med om det behövs.
Vispa sedan upp den när du ska använda den.

alt 2:
* sockerfri choklad
* grädde
* naturell färskost

Bryt chokladen i bitar, smält med grädden i kastrull. Låt kallna som ovan.
Vispa upp chokladgrädden med färskosten. Bred på fyllningen på tårtan eller bakelsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar