Välkommen...

...till min bak och pysselsida!

Jag hoppas att du ska tycka om bloggen och
kanske bli inspirerad själv till dessa delikata pyssel!






fredag 5 februari 2010

Paket till min mamma på 70-års dagen (Jan 2008)



Detta paket fick min mamma med sin present i när hon fyllde 70 år och vi firade henne med släkten. Hon fick ett par vackra örhängen i guld, formade som ett hjärta. Hon blev väldigt glad för dem och tyckte även paketet var vackert.

Paketet är gjord efter följande mall:



1. Skär till asken i den färg du vill använda efter denna mall ovan. (Jag använde ljusgrön kartong med blå insida - dubbelfärgad kartong).
Ritsa och vik längs linjerna. Fäst sedan flikarna med dubbelhäftand tejp.

2. Klipp ut remsor av dekorativt  papper, (här grön/blå/gul randigt), lite smalare än askens bredd. Sätt fast remsorna runt om hela asken med dubbelhäftande tejp.

3. Dekorera med samma typ av mönstrat papper ovanpå askens lock, remsa eller annan form.

4. Sätt till sist en fin paket ros mitt på locket. Dekorera med paketsnören som du krusat med sax.

Klart att lägga ner gåvan i den och ge bort ett fint, egeninslaget paket till någon du tycker om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar