Välkommen...

...till min bak och pysselsida!

Jag hoppas att du ska tycka om bloggen och
kanske bli inspirerad själv till dessa delikata pyssel!






torsdag 11 februari 2010

Sockerfri choklad tårtbotten

Precis som den sockerfria ljusa tårtbotten, så är denna egentligen en sockerfri mjuk chokladkaka, som man kan ha som bakverk i sig. Men den passar bra som chokladtårtbotten också, eller bakelser som jag ofta gör till min mamma.

(ca 15 skivor - som vanligt bakverk)

* 100 g margarin eller smör
* 4 dl sötningsmedel
* 2 ägg
* 1 tsk bakpulver
* 3 msk kakao
* 3 dl vetemjöl
* 1 1/4 dl mjölk

Rör matfettet och sötningsmedlet pösigt, (inte smälta matfettet).
Tillsätt äggen ett i taget, samt bakpulver, kakao och mjöl.

Rör smeten slät och jämn, häll i mjölken och blanda allt väl.

Häll smeten i en smord och bröad form.

Grädda i 175 grader, ca 45 min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar