Välkommen...

...till min bak och pysselsida!

Jag hoppas att du ska tycka om bloggen och
kanske bli inspirerad själv till dessa delikata pyssel!






fredag 5 februari 2010

Födelsedagskort till släkting 6 år (Dec 2009)


Detta kort fick min mans systerson, som ett födelsedagskort men med julinslag eftersom han fyller år 4 dec och han säkert längtade efter julen som de flesta barn gör.


Dubbelvikt kort

* Svart kartong
* Stjärnor i olika färger fastklistrat på kortet i form av en 6:a
   (Jag hade färdiga stjärnor som jag köpt - annars klipper man ut egna i olika sorters papper och/el. annat material)
* Rita med silverpenna konturerna på sexan, så den syns bättre
* Innerkanten på kortet dekoreras med mönster av guld- och silverpenna
* Rita och klipp ut pepparkaksgubbe och gumma i brun filttyg - gör hål i dem och kortet med håltång - sätt fast dem på kortet med ett snöre
   Dekorera gärna pepparkaksgubbarna med vit penna eller silverpenna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar